Thursday, November 02, 2006

iPod BİZİ YABANCILAŞTIRMIYOR MU?

Podcasting kavramının yaratıcısı iPod, günümüzde o kadar çok yaygınlaştıki, yolda yürüyen insanlara baktığımda en az 20 kişiden birinin kullağında, o küçük mucize aletten görüyorum. Ben de bir iPod kullanıcısıyım, geçenlerde bir şey dikkatimi çekti, bu sevimli aletler bizi zaten kaynaşamadığımız toplumdan biraz daha uzaklaştırıyor. Bayramda ailemle yolculuk yaparken farkettim ki yol boyunca hiçbir şey konuşmadım, babamın dinledikleri hoşuma gitmesede en azından sohbet ederdik eskiden, Bursa'da taktım kulağıma iPod'umu İzmir'e kadar başbaşa yolculuk ettik. İletişimimizi sekteye uğrattı bu ipod. Artık dikkat ediyorumda insanlar vücut dillerini daha çok kullanmaya başladılar, üşeniyoruz konuşmaya! Otobüste kulağında iPod takılı olan birinden yol istediğinizde hangisi yüzünüze gülerek 'buyrun' diyor? Sevimsiz bir şekilde sahte bir gülümsemeyle ifade ediyor kendini.Yüzünde 'rahatımı bozma' diyen bir ifade oluyor genelde. İş yerine gitmek için bindiğiniz sabah servisinde, spor yaparken, yolda yürürken, kitap okurken, kahve içerken, her yerde kulakta bir iPod. Tamam kabul ediyorum gerçekten mükemmel bir şey ama bizi insanlardan uzaklaştırdığına, yabancılaştırdığına inanıyorum. Eskiden üzülünce, kriz anında iPod mu takıyorduk kulağımıza? Şarkılarla mı dertleşiyorduk? Kafamızı giden aracın camına dayayıp bunalım mı yapıyorduk? Tam tersine annemizi, kardeşimizi, en yakın arkadaşımızı arıyorduk ama artık iPod'larımıza sarılıyoruz.

No comments: